يزدفردا - استاد "مهدي آذر يزدي" نويسنده يزدي و مشهور قصه هاي کودکان براي چندمين بار طي سال هاي گذشته در بيمارستان بستري و تحت مراقبت هاي ويژه قرار گرفت.

فرزند خوانده اين نويسنده روز سه شنبه به ايرنا گفت: اين نويسنده پيشکسوت کودکان و نوجوانان که در روزهاي گذشته يک عمل جراحي روي پاي چپش انجام شده در حال حاضر در بخش 2 ICU بيمارستان آتيه تهران بستري است.
"محمد صبوري" افزود: او به لحاظ روحي و جسمي در وضعيت مناسبي به سر نمي‌برد و قرار است پزشکان روي قفسه سينه و ريه‌اش که دچار عفونت شده‌، معالجاتي به همراه فيزيوتراپي و آزمايش‌هاي ديگر انجام دهند.
به گفته وي ، آذر يزدي قبل از بستري شدن در بيمارستان آتيه تهران به مدت يک هفته در يکي از بيمارستان هاي يزد بستري بود که مثمر ثمر واقع نشد و به تهران منتقل شد.
مجموعه هشت جلدي "قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب" که معروف ترين اثر اوست تنها 16بار تجديد چاپ شده و هر بار با تيراژي بيش از پنج هزار نسخه يه چاپ رسيده است.
آذريزدي 87 سال دارد و در شهر کويري يزد به تنهايي روزگار مي‌گذراند، وي درباره گذران زندگي‌اش مي‌نويسد: هيچ وقت کار دولتي نداشته ام؛ چون مدرک تحصيلي هم نداشتم و اصلا راه استخدام شدن را بلد نبودم و هرگز ازدواج نکردم چون نمي‌توانستم زندگي خانوادگي را اداره کنم.
"تنها دلخوشي‌ام در زندگي اين بوده که کتاب تازه شناخته‌اي را که لازم داشته ام بخرم و شب آن را به خانه ببرم، خانه‌اي که نمي‌دانم يک ماه بعد در آن هستم يا نه".
" قصه‌هاي تازه از کتاب‌هاي کهن، گربه ناقلا، گربه تنبل، مثنوي (براي بچه‌ها)، مجموعه قصه‌هاي ساده و تصحيح مثنوي مولوي (براي بزرگسالان) از ديگر آثار اين نويسنده يزدي است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا